FANDOM

Walther Vishof Paulsen er en dansk erhversleder som i årene 1985 til 2000 var ansat ved Carlsberg A/S, senest på posten som koncerndirektør med ansvar for finans igennem 11 år.

HistorieEdit

Walther Vishof Paulsen er registreret i årsrapporten for 1985/86 som vicedirektør for koncernstab.[1]

Han bliver senere finansdirektør i en priode på 11 år som afsluttes da bryggeriet den 18. januar 2000 meddeler at han fratræder den 31. januar 2000. Den 4. februar udsendes en ny meddelelse om at han erstattes af Jørn P. Jensen ved udgangen af juli samme år.[2][3]

I sin tid med Carlsberg har Walther Paulsen bestyrelsesposter i en lang række datterselskaber, bl.a. Lumetech A/S og Vingaarden A/S.[4]

Efter CarlsbergEdit

Siden han fratrådte Carlsberg har Walter Paulsen bl.a. været formand for bestyrelsen i virksomheden Dantherm. Dantherm var i en periode ejer af virksomhederne Glenco og Royal Scandinavia som begge er tidligere Carlsberg selskaber. Walther Paulsen trådte tilbage som bestyrelsesformand for Dantherm i 2009 og forlader besyrelsen i 2010.[5][6]

Walther Paulsen sidder i bestyrelsen for virksomheden Sanistål.[7]

Henvisning og noterEdit

HenvisningEdit

NoterEdit

  1. De forenede Bryggerier A/S, Årsrapport 1985/86, omslagets inderside
  2. Berlingske Nyhedsmagasin
  3. Pressemeddelelser af 4/2-2000 samt 18/1-2000
  4. Udvidet personrapport fra cvr.dk, genereret den 10. december 2010
  5. Berlingske Nyhedesmagasin, samt Dantherms historie
  6. Børsen den 31. august 2009, Dantherm får ny direktør
  7. Sanistål's årsberetning for 2009

Also on FANDOM

Random Wiki